Verzending, afhaling en terugname

Levertijd

Wij proberen de bestellingen die voor 12.00 uur bij ons binnen komen nog dezelfde dag te verwerken.
Onmiddellijk wordt ook het transport geregeld.

Wij hebben zelf een voorraad staan en goede afspraken met leveranciers die dagelijks nieuwe voorraad aanleveren. Toch kan het gebeuren dat een product tijdelijk niet op voorraad is en kunnen wij de bestelling niet direct verzenden.

U wordt op de hoogte gesteld indien deze periode langer dan 5 werkdagen is.. 



Verzendkosten

Staalproducten zijn vaak erg zwaar waardoor het transport aangepast moet zijn.
Metaalwerk Hancke beschikt over eigen vervoer waardoor we ook deze transportkosten tot een minimum kunnen leiden.

De verzendkosten worden automatisch in rekening gebracht van zodra u uw bestelling in uw winkelwagentje plaatst.


Indien uw bestelling dit toelaat, dan kan u deze leveringsmethode steeds selecteren bij de betaling van uw bestelling waardoor u direct ook de juiste verzendkosten te zien krijgt.

Bestellingen die niet via een koeriersdienst kunnen geleverd worden, worden steeds door eigen transport van Metaalwerk Hancke verzorgd.

Als leveringskost rekenen wij 2,5€ BTW excl. per kilometer voor de enkele leveringsafstand. De kilometerkost wordt bij de afhandeling van uw winkelkar automatisch berekend. Voor de berekening gaat het systeem de afstand berekenen tussen Metaalwerk Hancke in Lo-Reninge en het opgegeven leveradres. Indien u een foutief leveringsadres opgaf, of indien het systeem de leveringsafstand niet kon berekenen, worden eventuele extra leveringskosten in rekening gebracht.


Leveringskosten

Standaard leveringen zijn steeds franco ongelost. Dit betekent dat de klant zelf in staat moet zijn om de levering van het transport te lossen. Let hierbij steeds op het gewicht en de afmetingen van de afzonderlijke delen.
Indien u niet in de mogelijkheid voorziet om de levering te lossen kunnen wij ook leveren met lossen dmv een oplegger met kraanarm. Op die manier wordt uw lading ter plaatse langs de oplegger gelost. Hiervoor wordt 60 euro (excl. BTW) extra aangerekend.

Indien u de levering door ons wil laten lossen kan u bij uw bestelling kiezen voor "VERVOER MET LOSSEN".


Bij de algemene voorwaarden vindt u nog meer info over onze leveringen

Bijkomende Leveringskosten

Eventuele bijkomende leveringskosten zoals tolkosten worden steeds achteraf gefactureerd. 
Voor elke levering ongelost krijgt de klant 15 minuten de tijd om de lading te lossen. Eventuele wachttijden kunnen door Metaalwerk Hancke in rekening worden gebracht.
Wachttijden worden aangerekend tegen een tarief van 70€ BTW ex.

Levering GELOST.

Bij een levering gelost maken wij gebruik van een aanhangwagen met kraanarm.
De aanhangwagen is 12m. Samen met de trekker komt de lengte op 15m. Het spreekt voor zich dat onze chauffeurs niet zo maar overal kunnen lossen. Indien er een probleem zou zijn met de bereikbaarheid van de losplaats heeft onze chauffeur steeds het recht om de levering te annuleren.

Normaal gezien wordt er enkel langs de aanhangwagen gelost. Indien mogelijk zal onze chauffeur steeds proberen om de aangegeven losplaats van de klant te bereiken indien de losplaats binnen het bereik van de kraanarm valt.

De kraanarm heeft een maximaal bereik van 4m. Lossen op een tweede verdiep is dus niet eenvoudig en moet steeds vooraf besproken worden.

Levering ONGELOST. Wat kan u zelf lossen?

Balkstaal kan op een eenvoudige manier van het transport gelost worden indien u zelf over geschikt materiaal zoals een vorkheftruck of loskraan beschikt.

Indien dit niet het geval is hangt het van uw bestelling af.

Een paar betonnetten kan je met twee personen van de oplegger gooien. Met 4 is dit makkelijker doordat er twee personen zijn die kunnen aangeven en twee die kunnen aannemen. Een pak betonnetten kan op deze manier echter niet binnen de afgesproken lostijd gelost worden.

Balkstaal kan op een "vrij eenvoudige" manier van de oplegger gerold worden indien er plaats is voor de landing. Voldoende houten balken zijn nodig indien de landing op een ondergrond moet gebeuren die niet mag beschadigd worden. Indien de landing in het gras of op zand mag gebeuren is er meestal geen probleem.

Let wel dat geverfde balken beschadigd kunnen geraken bij het afrollen. De klant is steeds verantwoordelijk voor alle opgelopen schade bij het zelf lossen.




Liever zelf ophalen?

U kan bij elke bestelling steeds kiezen om uw bestelling zelf op te halen bij Metaalwerk Hancke te Lo-Reninge indien u zelf over vervoer beschikt.
Wij contacteren u van zodra uw bestelling klaar ligt.




Terugname

Goederen die correct en zonder enige gebreken zijn geleverd, kunnen enkel teruggenomen worden onder de hier volgende cumulatieve voorwaarden:

In geen geval zullen wij goederen terugnemen die geen deel uitmaken van onze huidige productportefeuille, noch goederen die specifiek voor een klant zijn geproduceerd.

Alle goederen die worden teruggenomen, moeten met hun oorspronkelijke verpakking in de volledige verpakkingseenheid en in perfecte en ongebruikte staat worden terugbezorgd aan ons, overeenkomstig onze instructies en op kosten van de klant. Bij gebreke hieraan is geen teruggave mogelijk.

Goederen moeten binnen de veertien (14) kalenderdagen na de levering terugbezorgd worden bij Metaalwerk Hancke N.V., Hazewind 13, 8647 Lo-Reninge.
De terugname van de goederen is onderworpen aan de hier volgende tarieven en voorwaarden:

Terugbezorging binnen de veertien (14) kalenderdagen na de levering: vrij van administratieve kosten. Eventuele transportkosten blijven ten laste van de klant.

Terugbezorging tussen de vijftien (15) en negentig (90) kalenderdagen na de levering:    
Voor een factuurwaarde tot en met 350 EUR (excl. BTW): 50 EUR (excl. BTW) per bestelling voor administratieve kosten.    

Voor een factuurwaarde meer dan 350 EUR (excl. BTW): 15 % van het bedrag van de bestelling (excl. BTW), per bestelling voor administratieve kosten.

Terugbezorging na negentig (90) kalender dagen na de levering: geen terugbezorging mogelijk.